ΓΟνείς Μαθητές Εκπαιδευτικοί Σύντροφοι ΕΝΑΝΤΙΑ στη σχολική εξουσία

      καλεσμα ενημερωσης-συζητησης
      για την δημιουργια ενιαιου  κινηματος αντιδρασης στην αθλια δημοσια  εκπαιδευση 
      ΣΑΒΒΑΤΟ 27/3/10 και ωρα 5:οο
      στον  ελευθερο κοινωνικο  χωρο buenaventura
      διαλεττη  8 ( περιοχη χ.α.ν.θ. )

      ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ + ΣΧΟΛΕΙΟ = ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ ΚΑΚΟ 
      Τα  πρώτα ψαλιδίσματα της ελευθερίας μας γίναμε στο βωμό της δημόσιας εκπαίδευσης .
      Σ’  αυτή τη δημόσια εκπαίδευση αφήσαμε και πήραμε κάτι όλοι μας .
      Εκεί για πρώτη μας φορά νιώσαμε την επιβολή της εξουσίας του συστήματος .
      « Η εκπαίδευση δεν αξίζει μια πεντάρα , αν κάνει το παιδί να χάσει το θάρρος και το χαμόγελο του » , κατά το μεγάλο δάσκαλο Πεσταλότσι .
      « Το υποχρεωτικό σχολείο , είτε ως φυλακή το δει κανείς είτε ως « πάρκιν»  , παραλαμβάνει τους μαθητές ελεύθερους , ανεξάρτητους , ρωμαλέους , γεμάτους πάθος για ζωή χαμογελαστούς αισιόδοξους , χαρούμενους και τους παραδίδει στην κοινωνία άβουλα ψυχικά και σωματικά ράκη » ( ΝΙΚΟΛΑΟΣ Σ. ΣΙΑΜΟΣ ).
      Πιστεύουμε πως μπορούμε να σπάσουμε τον εξουσιαστικό ρόλο του δημόσιου σχολείου , προς όφελος της συνείδησης μας . Τολμάμε στην αναζήτηση ελευθερίας εκφράσεων , στηρίζουμε ανεξάρτητες πρωτοβουλίες έκφρασης στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης με σκοπό την κυριαρχία της ελευθερίας .
      Στη σφαίρα του πραγματικού κατατάξαμε τα πιστεύω μας σε μια ανοικτή συλλογικότητα με την έκφραση ΓΟΜΕΣ ( Γονείς , Μαθητές , Εκπαιδευτικοί , Σύντροφοι ) και καλούμε οποιονδήποτε δεν εκφράζετε μέσα από την κατεστημένη δημόσια εκπαίδευση να ενώσει τη φωνή του μαζί μας ώστε οι ιδέες μας και οι αγώνες μας να γίνουν προκάτοχος της ελευθερίας του ατόμου  ( Γονέα , Μαθητή , Εκπαιδευτικού , Συντρόφου ).
      Ποιος νόμος ισχύει για  τις ποινές και  τιμωρίες στα σχολεία;
      Ποιος νόμος ισχύει για  τις ποινές και τιμωρίες στα σχολεία; Το προεδρικό διάταγμα 104 αριθμός 27 του έτους …1979 ! Σε αυτό προβλέπονται  οι εξής  κυρώσεις:  η παρατήρηση, η επίπληξη, η ωριαία αποβολή , ημερήσιες αποβολές και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.  Ο ίδιος νόμος προβλέπει ποια όργανα του σχολείου δίνουν αυτές τις ποινές. Συγκεκριμένα αποβολή μέχρι 3 ημέρες μπορεί να δώσει ο διευθυντής ή η διευθύντρια από μόνος ή μόνη της  χωρίς να δώσει  εξηγήσεις σε κανέναν ή να χρειάζεται να ενημερώσει το σύλλογο καθηγητών. Για περισσότερες από 3 ημέρες  αποβολής χρειάζεται συμβούλιο καθηγητών ενώ  για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος η ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων. Άρα όταν ακούει κανείς ότι συγκαλείτε σύλλογος γνωρίζει ότι η …ταρίφα πρέπει να περάσει τις 3 ημέρες αποβολής τις οποίες πάντα προτείνει ο διευθυντής ή η διευθύντρια (αλλιώς δεν θα συγκαλούσε το σύλλογο!) και ως  προεδρεύων/ προεδρεύουσα έχει το πάνω χέρι στη συζήτηση.
      Ο «εκδημοκρατισμός» των  σχολείων  από το ΠΑΣΟΚ στο έτος 1986 αντί να καταργήσει ποινές και τιμωρίες έφερε το 15 μελές στο προσκήνιο. Εμπλέκει δηλαδή τους ίδιους τους μαθητές στις ποινές των συμμαθητών τους. Πολύ καλός και υγιής τρόπος να χτίζεις ανθρώπινες και φιλικές κοινωνικές σχέσεις. .. Και φυσικά η συμμετοχή των μαθητών περιορίζεται στο να υποστούν την ανάκριση των καθηγητών χωρίς να έχουν δικαίωμα ψήφου. Συγκεκριμένα το Γ2/4094/ στις 23.9.1986 αναφέρει ότι παραβρίσκονται στο σύλλογο όταν συζητούνται πειθαρχικά θέματα οι εκπρόσωποι του 15 μελούς (πρόεδρος και προεδρείο) και μάλιστα με …δικαίωμα λόγου. Η πρακτική ωστόσο είναι γνωστή: τι μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση παγίδα « Πόσες μέρες αποβολή πιστεύετε ότι πρέπει να πάρουν οι συμμαθητές σας;»
      Στην ίδια διάταξη του 1986 αναφέρεται «Μαθητής παραπεμπόμενος για παράπτωμα στο σύλλογο  των καθηγητών, έχει δικαίωμα της  απολογίας». Ακόμα και το γεγονός  ότι δίνεται δικαίωμα απολογίας φανερώνει το κλίμα του σχολείου: Στήνεται ένα δικαστήριο με δικαστές, εισαγγελείς, μάρτυρες, κατηγορούμενους κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της έξω από το σχολείο κοινωνίας. Φυσικά με τέτοιες μορφές εξουσίας δεν μπορεί να υπάρχει στο σχολείο κλίμα εμπιστοσύνης.
      Το  Προεδρικό διάταγμα του 1979 προβλέπει  επίσης το χαρακτηρισμό της διαγωγής: κοσμιωτάτη, κοσμία, επίμεμπτη (ακόμα  και η χρήση απαρχαιωμένων  λέξεων δείχνει τον αναχρονιστικό  χαρακτήρα του νόμου). Πέρα από  τους ίδιους τους καθηγητές και διευθυντάδες που απειλούν και ακόμα επιμένουν να τιμωρούν βάζοντας «κακή διαγωγή»   κανείς πραγματικά στην κοινωνία δεν ασχολείται με το θέμα αυτό (ευτυχώς).
      Με  όλα τα παραπάνω μόνο αντιφατικά μηνύματα μπορεί να πάρει ο μαθητής: να έρχεσαι  στο σχολείο γιατί είναι υποχρεωτικό και καλό για σένα, εγώ όμως μπορώ να σε διώξει όποτε θέλω (κυριολεκτικά όποτε θέλω αφού στα ποινολόγια των σχολείων διαβάζει κανείς: μασούσε τσίχλα, καθυστέρησε να προσέλθει, καθόταν σταυροπόδι κλπ. Επίσης διάφορα σχολεία έχουν ορίσει ταρίφες, (π.χ. 2 μέρες για κινητό).  Κυρίως όμως συντηρείται η έννοια του απόβλητου από το κοινωνικό σύνολο και ενισχύεται η κοινωνική ακαμψία όπου ο διαφορετικός απλά δεν έχει θέση. Για να μην μιλήσουμε για την αμφίδρομη σχέση μαθητή και δάσκαλου, της μόρφωσης και της γνώσης που βιώνεται και φυσικά δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα κλίμα επιβολής εξουσίας. Με ποινές και κυρώσεις δεν υπάρχει παιδεία υπάρχει αναπαραγωγή του εξωσχολικού συστήματος εξουσίας.

      Η πειθαρχία και  το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα :
          * Εσωτερικές πιέσεις : ρατσισμός , ξενοφοβία , εθνικισμός, προσευχή , θρησκευτικά
      σύμβολα , έπαρση σημαίας , παρελάσεις , εκκλησιασμός , μονομερείς και υποκειμενικές περιγραφές ιστορικών γεγονότων στις εθνικές  εορτές και απαξίωση των υπόλοιπων  θρησκευτικών, πολιτικών και εθνικών απόψεων . 
          * Εξωτερικές πιέσεις : Εισαγγελικές παραγγελίες για αποφυγή καταλήψεων και αστυνομικές επεμβάσεις σε σχολικό περιβάλλον , πιέσεις από γονείς με ακροδεξιές πεποιθήσεις και παρακρατική μεθοδολογία που ασκούν πιέσεις για ποινές, που εκβιάζουν με μηνύσεις και καταγγελίες για να επιβάλλουν μια ακραία συντηρητική στάση στην οργάνωση της σχολικής εκπαίδευσης .   
           * Εξωτερικοί και εσωτερικοί σχολικοί χώροι : λουκέτα, κάγκελα, αίθουσες - κελιά με στοιβαγμένους μαθητές, διάταξη θρανίων...
           * Εσωτερικοί σχολικοί κανόνες : ιεραρχία και τυφλή υπακοή σε αυτή, μιλιταριστική άποψη της δομής του σχολείου (καθηγητές που ψαρώνουν τους νέους και ποινές σαν στρατοδικείου) αλλά και πίστη στην αυθεντία του εκπαιδευτικού που κατέχει «αξιώματα».


      ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ : 
      Οκτώβριος 2009 : Εισαγγελέας παρεμβαίνει για καταλήψεις
      Ιανουάριος 2010 : Αστυνομικοί <<παραλαμβάνουν>> από σχολείο
      15χρονο  μαθητή 
      Φεβρουάριος 2010 : Μαθήτρια εκδιώκεται από σχολείο γιατί ...
      « μισεί » ... την  διευθύντρια .
      Διευθύντρια νηπιαγωγείου απειλεί  να διώξει μαθητή γιατί  η μάμα του
      δεν έχει να πληρώσει τα « extra » υλικά ...


 
      ΑΥΤΑ  ΕΙΝΑΙ μερικά από τα ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΕΡΓΟΥ :
      “ΣΧΟΛΕΙΑ  – ΦΥΛΑΚΕΣ”
      ΟΙ  ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ  ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ  ΜΑΦΙΑΣ
      ΟΙ  ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΔΕΣΜΟΦΥΛΑΚΑ 
      ΟΙ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
      ΟΙ  ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ
      ΟΙ  ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΑ ΤΗΣ  ΗΘΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 
      ΑΥΤΟ  ΤΟ ΣΗΡΙΑΛ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΠΟΛΥ ΒΑΡΕΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
      ΝΑ  ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΚΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΝΩΜΗ 
      να  κλείσουμε τις  πόρτες των σχολείων
      στους εξωπραγματικούς  μαζί με την υποκρισία  τους  
      όλοι  μαζί ως δασκαλοι , καθηγητες , γονεις , μαθητες  , εργαζομενοι,
      με  τις δικες μας  δρασεις ανιπληροφορησης  και συνδιαμορφωσης , μπορουμε σταδιακα να αφησουμε εξω απ’τις πορτες των σχολειων μας - και ειναι  δικα μας γιατι  εμεις τα συντηρουμε - τους αχρηστους νομους και τις διαταξεις  τους και να τους αποδυναμωσουμε σημαντικα υψωνοντας την φωνη μας σ’ολους αυτους που νομιζουν οτι η παιδεια μας ειναι τα χωραφια τους.

 
      ΤΑ  ΛΑΘΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ  ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΠΟ  …ΨΗΛΑ
      ΚΑΙ ΣΒΗΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ  …ΧΑΜΗΛΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

blogger templates | Make Money Online